
V obstoječem šolskem sistemu Slovenije je nacionalno preverjanje znanja (v nadaljevanju NPZ) pomemben element pri ugotavljanju in zagotavljanju kakovosti šolskega dela. Temeljni smisel NPZ-ja je, da vsi skupaj – učenke in učenci s starši, učitelji, ravnatelji in drugi strokovni delavci šole, pa tudi na ravni celotnega sistema vzgoje in izobraževanja – preverimo, kako uspešni smo pri doseganju ciljev in standardov znanja, določenih z učnimi načrti, in na tej podlagi ustrezno načrtujemo nadaljnje vzgojno-izobraževalno delo.
Dosežek posameznega učenca pri NPZ-ju njemu, njegovim staršem in tudi učiteljem omogoča predvsem dodatno informacijo, na podlagi katere lahko bolje spremljajo šolsko delo (npr. katere vsebine učnega načrta obvlada slabše, katera so njegova močna področja glede na vsebino vsakoletnega preizkusa in v primerjavi z vrstniki v državi).
S 1. 9. 2024 se po spremenjenem Zakonu o osnovni šoli NPZ opravlja v 3., 6. in 9. razredu osnovne šole in je obvezno za vse učence. V 3. razredu se preverja znanje iz matematike in slovenščine, v 6. razredu se preverja znanje iz matematike, slovenščine in tujega jezika. V 9. razredu pa se poleg znanja iz slovenščine in matematike preverja znanje tudi iz tretjega predmeta, ki ga vsako leto določi minister, pristojen za šolstvo. Minister za šolstvo je tako izbral izmed obveznih predmetov 8. in 9. razreda 4 predmete za določitev tretjega predmeta, iz katerega bodo učenci 9. razreda osnovne šole opravljali nacionalno preverjanje znanja v šolskem letu 2025/2026. Izbrani predmeti so bili: kemija, tuji jezik, tehnika in tehnologija in zgodovina. 1. 9. 2025 pa je minister za šolstvo s sklepom določil, iz katerega tretjega predmeta se bo na posamezni osnovni šoli v 9. razredu preverjalo znanje z nacionalnim preizkusom znanja. Za našo šolo je določen predmet kemija.
|
 |