Šola
|
|
|
|
Otroci s posebnimi potrebami so otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci, gluhi in naglušni otroci, otroci z govornimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci z avtizmom in otroci z vedenjskimi in čustvenimi težavami, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje izobraževalnih programov z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene izobraževalne programe oziroma posebni program vzgoje in izobraževanja, ter učenci z učnimi težavami.
V šolskem letu imamo 2024/2025 imamo 21 otrok z odločbo o usmeritvi. Za vse smo pripravili individualizirane programe v sodelovanju s starši. Z njimi delajo učitelji, pedagoginje in zunanje sodelavke iz Centra Gustava Šiliha Maribor in OŠ Sv. Trojica.
Čez vso šolsko leto pa se posamezni učenci srečujejo z učnimi težavami. Učenci z učnimi težavami so učenci, ki brez prilagoditev metod in oblik dela pri pouku težko dosegajo standarde znanja. Šola tem učencem prilagodi metode in oblike dela pri pouku ter jim omogoči vključitev v dejavnosti razširjenega programa, ki so namenjene dodatni podpori in pomoči učencem pri učenju. Učne težave so lahko splošne ali specifične in se razprostirajo od lažjih do težjih.
Ker se zavedamo pomembnosti nudenja pomoči učencem, ki se soočajo z učnimi težavami, smo oblikovali načrt oz. program nudenja pomoči po korakih:
1. Pomoč učitelja pri pouku ter v okviru razširjenega programa
Na tej stopnji učitelj pomaga učencu pri rednem pouku v razredu. Učencu v nižjih razredih pomaga tudi učitelj v razširjenem programu. V okviru procesa poučevanja se učencu omogočijo prilagoditve metod in oblik učnega dela. Učitelj individualizira in diferencira naloge in učne zahteve pri pouku, prilagodi način pridobivanja, preverjanja in ocenjevanja znanja.
2. Vključitev učenca v dejavnost razširjenega programa, namenjeno premagovanju učnih težav
Učencem od 1. do 9. razreda, ki poleg rednega pouka potrebujejo še dopolnilno razlago snovi in pomoč učitelja, so namenjene dejavnosti razširjenega programa za dodatno podporo in pomoč učencem pri učenju. Z drugačnim načinom dela učenci lažje usvojijo temeljne učne cilje. Poteka po dogovorjenem urniku.
3. Pogovorne ure za učence
Individualne pogovorne ure za učence so namenjene učencem. Učitelji izvedejo učno uro z učenci kadarkoli ob dogovoru z učencem. Predvsem takrat, ko učenec še potrebuje individualno razlago določene učne snovi. Za takšno obliko nudenja učne pomoči strokovni delavec vodi dnevnik dela oz. pomoči (modri dnevnik).
4. Pomoč razrednika
Razrednik po posvetovanju z učiteljem vključi tudi šolsko svetovalno službo. Prav tako starše seznani z otrokovimi učnimi težavami in jim nudi svetovanje.
5. Pomoč šolske svetovalne službe
Če učenec z učnimi težavami kljub vsem učiteljevim prilagoditvam in nudenju raznovrstne pomoči ne napreduje, se v svetovanje vključi šolska svetovalna služba. Svetovalna služba poglobi in dopolni celotno odkrivanje in raziskovanje težav ter v reševanje vključi svetovanje učencu, svetovanje učitelju in staršem. V okviru individualne in skupinske učne pomoči izvaja z učencem različne vaje na področju pozornosti, sproščanja, spodbujanja učnega okolja za boljši optimalni razvoj, nudi učencu pomoč pri razvijanju učnih strategij. Svetovalna služba ob sodelovanju z razrednikom stopi v kontakt z otrokovimi starši.
6. Izvirni delovni projekt pomoči
Ko prejšnji koraki ne prinesejo želenih rezultatov, razrednik skupaj z učitelji in svetovalno službo pripravi Izvirni delovni projekt pomoči, v katerem opredeli učenčeve primanjkljaje, šibka in močna področja, že izvedene korake pomoči, načrt dela z učencem, sodelovanje s starši in evalvacijo.
Dokument je podlaga za naslednji korak, v kolikor pri učencu ni zaznati pričakovanega napredka.
7. Mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove
Za učenca z učnimi težavami, ki ne napreduje kljub vsem oblikam pomoči na prvih treh stopnjah, lahko šola zaprosi za dodatno strokovno mnenje in dodatno strokovno pomoč glede na naravo težav ustrezno zunanjo specializirano strokovno ustanovo (npr. svetovalni center, zdravstveno mentalno-higiensko službo, ipd.).
8. Postopek usmerjanja – dodatna strokovna pomoč
Pri učencih z učnimi težavami je potrebno pred uvedbo postopka usmerjanja upoštevati pet osnovnih stopenj pomoči: pomoč učitelja, pomoč šolske svetovalne službe, dodatno individualno in skupinsko pomoč na šoli, mnenje in pomoč zunanje strokovne ustanove. Usmerjanje nastopi šele v primeru, ko šolski strokovni tim ugotovi, da učenec z izrazitejšimi učnimi težavami potrebuje več prilagoditev in pomoči ali spremembo programa vzgoje in izobraževanja. Staršem se torej predlaga uvedbo postopka usmerjanja le v primeru, ko prej izvedeni koraki niso pripeljali do želenega napredka pri otroku. |
|
|
|
|