prva stran
Spirit Slovenija Kulturna šola

eduroam
Ekošola Šolska shema Evropske unije Odprta knjiga Naša mala knjižnica Turizmu pomaga lastna glava
šola | vrtec | novice | koledar | zaposleni | projekti | dosežki | knjižnica | šport | povezave | glasilo | video | Oblak 365 | Arnes pošta
Šola

Osnovni podatki
Katalog informacij javnega značaja
Vizija šole
Prednostne naloge
Posebnosti naše šole
Šolski okoliš
Šolski prevozi
Varnostni načrt
Prostorski pogoji
Finančni pogoji
Organizacija pouka
Načrt in program dela
Strokovni aktivi in timi
Strokovno izobraževanje
Razširjeni program
Svet staršev, svet zavoda
Šolska prehrana
Zdravstveno varstvo
Šolski sklad
Sodelovanje z občino
Dejavnosti ob pouku
Dnevi dejavnosti
Izbirni predmeti
Manjše učne skupine
Tekmovanja, natečaji
Skupnost učencev

Vzgojni načrt
Adobe Acrobat dokument Pravila šolskega reda
Hišni red
Adobe Acrobat dokument GDPR

Svetovalna služba
Karierna orientacija
Nadarjeni učenci
Otroci s posebnimi potrebami
Nacionalni preizkusi znanja

Izjava o dostopnosti

Razširjeni program

Delo v razširjenem programu poteka po Kurikulumu razširjenega programa za osnovnošolsko izobraževanje.

Kurikulum za razširjeni program osnovne šole temelji na skupnih družbenih vrednotah, načelih ter ciljih osnovnošolskega izobraževanja, strokovnih in konceptualnih izhodiščih, pa tudi relevantnih ugotovitvah empiričnih raziskav. Predstavlja strokovno podlago za izvedbo vzgojno-izobraževalnih dejavnosti razširjenega programa, ki smiselno dopolnjujejo obvezni program osnovne šole in prispevajo h kakovostnemu preživljanju prostega časa učencev, podpori učencev na posameznih močnih ali šibkih področjih, razvijanju interesov posameznika ter omogočajo podporo učencem pri karierni orientaciji.

Kurikulum za razširjeni program osnovne šole vsebuje najprej opredelitev temeljnega namena, načel in ciljev razširjenega programa.

V nadaljevanju je predstavljena vsebinska zasnova razširjenega programa, ki je razdeljen na tri področja:

gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje,
kultura in državljanska vzgoja,
učenje učenja.

Namen dejavnosti razširjenega programa je med drugim nadgraditi, dopolniti ali povezati cilje, ki so pomembni in potrebni za individualni razvoj posameznega učenca ali izhajajo iz specifike šole, okolja oziroma časa.

Z razširjenim programom osnovna šola prispeva k:

nadgrajevanju in poglabljanju ciljev obveznega programa osnovne šole na drugačne načine,
doseganju ciljev razširjenega programa,
spoznavanju individualnih značilnosti in potreb učencev,
večji izbirnosti in participaciji učencev, ki se aktivno vključujejo v načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
razvijanju različnih učenčevih interesov, spretnosti in znanja,
razvijanju ustvarjalnosti učencev,
razvijanju kritičnega mišljenja,
razvijanju sodelovanja in sodelovalnega učenja,
razvijanju digitalnih veščin,
razvijanju učnih in delovnih navad,
spodbujanju kulturno-umetnostne vzgoje,
spodbujanju odgovornega odnosa do sebe in okolja ter za dejavno vključevanje v demokratično družbo,
ozaveščanju o pomenu in strategijah uravnavanja čustev, misli in vedenja,
ozaveščanju o pomenu trajnostne naravnanosti in ohranjanja naravnega okolja,
spodbujanju kakovostnega preživljanja prostega časa,
spodbujanju karierne orientacije.

Cilji razširjenega programa usmerjajo k načrtovanju vsebine in izvedbi dejavnosti na ravni šole in na ravni posameznega učenca.

Cilji razširjenega programa na ravni šole:

smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja;
zagotoviti spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej;
ustvariti pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učenk in učencev na pouk (opravljanje šolskih in domačih nalog ter drugih učnih obveznosti);
ponuditi učencem pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh področij razširjenega programa;
omogočiti dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter raznolikih učnih virov (tiskani, digitalni itd.);
zagotoviti skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri vključevanju v dejavnosti razširjenega programa od aktivnega načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanju in evalvaciji (formativno spremljanje);
zagotoviti interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij.

Cilji razširjenega programa na ravni učencev:

glede na lastne potrebe, interese in cilje izbirajo dejavnosti razširjenega programa;
razvijajo zmožnosti za razumevanje in uravnavanje procesov lastnega učenja ter se usposabljajo za izbiro svoje nadaljnje izobraževalne poti in vseživljenjsko učenje;
razvijajo delovne navade, znanje in veščine, ki so ključne za njihovo učno in siceršnjo uspešnost;
razvijajo različne vrste pismenosti, večjezičnost in zmožnosti sporazumevanja v različnih jezikih;
usvajajo znanje in veščine prve pomoči ter se usposabljajo za ustrezno odzivanje in za samopomoč v stresnih okoliščinah;
kakovostno preživljajo svoj prosti čas ter razvijajo zdrav življenjski slog (npr. zdravo prehranjevanje, gibanje itd.);
razvijajo socialno-komunikacijske veščine (veščine sodelovanja in upoštevanja drugih);
razvijajo veščino samoregulacije (samozavedanje, aktivno poslušanje, empatijo, zmožnost samoobvladovanja, nadzor jeze itd.);
usvajajo znanje in spoštljiv odnos do lastne kulture ter nacionalne in svetovne kulturno-umetniške dediščine.

Načela razširjenega programa

Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa
Načelo avtonomije in odgovornosti
Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela
Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev
Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije
Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin
Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja



Šola pripravi ponudbo dejavnosti s posameznih področij glede na opredelitve v Kurikulumu za razširjeni program osnovne šole, potrebe in izražene interese učencev, prostorske in kadrovske pogoje šole ter možnosti, ki jih ponuja širše okolje. Ponudba dejavnosti je za šolo obvezna, učenci se v dejavnosti prostovoljno vključujejo. Dejavnosti se na ravni načrtovanja in izvedbe med seboj smiselno povezujejo in dopolnjujejo, kar predvideva veliko mero organizacijske prožnosti, ki jo omogočajo fleksibilni izvedbeni modeli, po katerih je mogoče dejavnosti v posameznih sklopih in na posameznih področjih izvajati časovno strnjeno.

Za vsako šolsko leto šola posebej za starše pripravi brošuro Razširjeni program, v kateri podrobneje opredeli načrtovane dejavnost ter samo izvedbo razširjenega programa. Prav tako se za vsako šolsko leto posebej načrtujejo za učence dejavnosti, na katere se lahko prostovoljno prijavijo, in se zanje pripravijo podrobnejši opisi.

V šolskem letu 2024/2025 je učencem od 1. do 9. razreda ponujenih 56 dejavnosti, ki se izvajajo v 108 skupinah, in sicer:

V znanju je moč (izvaja se v 13 skupinah za učence od 1. do 9. razreda)
Planinci (za učence od 1. do 9. razreda)
Prostovoljstvo (izvaja se v 2 skupinah za učence od 1. do 9. razreda)
Mladi gasilec (za učence od 1. do 9. razreda)
Radovedna jutra (za učence 1. razreda)
Ustvarjanje glasov (za učence 1. razreda)
Fit&fun aerobika (izvaja se v 4 skupinah za učence od 2. do 9. razreda)
Turistični spominek mojega kraja (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 9. razreda)
Učni navigator (za učence od 6. do 9. razreda)
RAP mix (izvaja se v 2 skupinah za učence 1. razreda in za učence 2., 3. razreda)
Matemagija (za učence od 1. do 3. razreda)
Lutke in oder (izvaja se v 2 skupinah za učence od 5. do 7. razreda)
Pravljični krožek (za učence 2. in 3. razreda)
Kolesarjenje (za učence 5. razreda)
Nemščina za najmlajše (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Nemščina (izvaja se v 2 skupinah po 2 uri za učence od 6. do 9. razreda)
Angleško možgančkanje (za učence 4. in 5. razreda)
Družabne in socialne igre (za učence 2. in 3. razreda)
Po sledeh novic (za učence od 7. do 9. razreda)
Bralna lekarna (izvaja se v 2 skupinah za učence od 4. do 9. razreda)
Matematične in fizikalne igrarije (za učence od 6. do 9. razreda)
Matematične igrarije (izvaja se v 6 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Računalniško opismenjevanje (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Logična pošast (za učence od 2. do 5. razreda)
Matematične delavnice (za učence od 6. do 9. razreda)
Lahkotno v nov dan (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Lego pustolovščine (izvaja se v 2 skupinah za učence 2. in 3. razreda)
Babičina skrinjica (izvaja se v 2 skupinah za učence od 4. do 9. razreda)
Potuj z nami (za učence 4. in 5. razreda)
Tu sem doma (za učence 9. razreda)
Mladi raziskovalci (za učence od 6. do 9. razreda)
Igre z loparji (za učence 4. in 5. razreda)
Kakovostno preživljanje prostega časa (za učence 2. in 3. razreda)
Mladi čebelarji (za učence od 6. do 9. razreda)
Otroški pevski zbor (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Mladinski pevski zbor (izvaja se v 4 skupinah za učence od 6. do 9. razreda)
Ansambelska igra (za učence od 6. do 9. razreda)
Likovna ustvarjalnica (izvaja se v 3 skupinah za učence 2. in 3. razreda)
Likovno ustvarjanje (izvaja se v 4 skupinah za učence od 4. do 9. razreda)
Naravoslovne pustolovščine (za učence 4. in 5. razreda)
Kreativni svet slanega testa (izvaja se v 2 skupinah za učence 2. in 3. razreda)
Gradimo s konstrukcijsko zbirko Fischer technik (izvaja se v 2 skupinah za učence 4. in 5. razreda)
Skok sem in skok tja, skok čez gumitvist (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Ustvarjalnica družabnih iger (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)
Mali mojstri tehnike (izvaja se v 3 skupinah za učence 2. in 3. razreda)
Zabavni eksperimenti (za učence 2. in 3. razreda)
Igre z žogo (izvaja se v 2 skupinah za učence od 6. do 9. razreda)
Nogomet (za učence od 6. do 9. razreda)
Dobra vila učenja (izvaja se v 2 skupinah za učence od 1. do 3. razreda)
Majhni koraki, velik uspeh (izvaja se v 2 skupinah za učence od 4 do 9. razreda)
Možgančkanje (za učence od 4. do 9. razreda)
Folklorna pripravnica (za učence 2. in 3. razreda)
Otroška folklora (za učence 4. in 5. razreda)
Mladinska folklora (za učence od 6. do 9. razreda)
Knjižni klub (izvaja se v 3 skupinah za učence 4. in 5. razreda)
Joga (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda)

© 2007-2025 OŠ J. Hudalesa Jurovski Dol. Vse pravice pridržane. | 1. 5. 2025, 8:49 | Izjava o dostopnosti