Šola
 |
|
|
 |

Delo v razširjenem programu poteka po Kurikulumu razširjenega programa za osnovnošolsko izobraževanje.
Kurikulum za razširjeni program osnovne šole temelji na skupnih družbenih vrednotah, načelih ter ciljih osnovnošolskega izobraževanja, strokovnih in konceptualnih izhodiščih, pa tudi relevantnih ugotovitvah empiričnih raziskav. Predstavlja strokovno podlago za izvedbo vzgojno-izobraževalnih dejavnosti razširjenega programa, ki smiselno dopolnjujejo obvezni program osnovne šole in prispevajo h kakovostnemu preživljanju prostega časa učencev, podpori učencev na posameznih močnih ali šibkih področjih, razvijanju interesov posameznika ter omogočajo podporo učencem pri karierni orientaciji.
Kurikulum za razširjeni program osnovne šole vsebuje najprej opredelitev temeljnega namena, načel in ciljev razširjenega programa.
V nadaljevanju je predstavljena vsebinska zasnova razširjenega programa, ki je razdeljen na tri področja:
 |
gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje, |
 |
kultura in državljanska vzgoja, |
 |
učenje učenja. |
Namen dejavnosti razširjenega programa je med drugim nadgraditi, dopolniti ali povezati cilje, ki so pomembni in potrebni za individualni razvoj posameznega učenca ali izhajajo iz specifike šole, okolja oziroma časa.
Z razširjenim programom osnovna šola prispeva k:
 |
nadgrajevanju in poglabljanju ciljev obveznega programa osnovne šole na drugačne načine, |
 |
doseganju ciljev razširjenega programa, |
 |
spoznavanju individualnih značilnosti in potreb učencev, |
 |
večji izbirnosti in participaciji učencev, ki se aktivno vključujejo v načrtovanje in izvajanje dejavnosti, |
 |
razvijanju različnih učenčevih interesov, spretnosti in znanja, |
 |
razvijanju ustvarjalnosti učencev, |
 |
razvijanju kritičnega mišljenja, |
 |
razvijanju sodelovanja in sodelovalnega učenja, |
 |
razvijanju digitalnih veščin, |
 |
razvijanju učnih in delovnih navad, |
 |
spodbujanju kulturno-umetnostne vzgoje, |
 |
spodbujanju odgovornega odnosa do sebe in okolja ter za dejavno vključevanje v demokratično družbo, |
 |
ozaveščanju o pomenu in strategijah uravnavanja čustev, misli in vedenja, |
 |
ozaveščanju o pomenu trajnostne naravnanosti in ohranjanja naravnega okolja, |
 |
spodbujanju kakovostnega preživljanja prostega časa, |
 |
spodbujanju karierne orientacije. |
Cilji razširjenega programa usmerjajo k načrtovanju vsebine in izvedbi dejavnosti na ravni šole in na ravni posameznega učenca.
Cilji razširjenega programa na ravni šole:
 |
smiselna in kakovostna nadgradnja obveznega vzgojno-izobraževalnega programa osnovne šole, skladno s potrebami in interesi učencev, pogoji šole ter možnostmi ožjega in širšega okolja; |
 |
zagotoviti spodbudno, inkluzivno, ustvarjalno in varno učno okolje za učenje, igro, druženje, sprostitev ali počitek v času pred izvedbo obveznega programa, med njo ali po njej; |
 |
ustvariti pogoje za uspešno samostojno ali sodelovalno učenje in pripravo učenk in učencev na pouk (opravljanje šolskih in domačih nalog ter drugih učnih obveznosti); |
 |
ponuditi učencem pester in raznolik nabor dejavnosti z vseh področij razširjenega programa; |
 |
omogočiti dostop do širokega izbora različnih učnih sredstev in pripomočkov (didaktična sredstva, informacijsko-komunikacijska tehnologija) ter raznolikih učnih virov (tiskani, digitalni itd.); |
 |
zagotoviti skupinsko ter individualno podporo in usmerjanje učencev pri vključevanju v dejavnosti razširjenega programa od aktivnega načrtovanja do sodelovanja pri izvajanju ter spremljanju in evalvaciji (formativno spremljanje); |
 |
zagotoviti interdisciplinarnost med vsebinami posameznih področij. |
Cilji razširjenega programa na ravni učencev:
 |
glede na lastne potrebe, interese in cilje izbirajo dejavnosti razširjenega programa; |
 |
razvijajo zmožnosti za razumevanje in uravnavanje procesov lastnega učenja ter se usposabljajo za izbiro svoje nadaljnje izobraževalne poti in vseživljenjsko učenje; |
 |
razvijajo delovne navade, znanje in veščine, ki so ključne za njihovo učno in siceršnjo uspešnost; |
 |
razvijajo različne vrste pismenosti, večjezičnost in zmožnosti sporazumevanja v različnih jezikih; |
 |
usvajajo znanje in veščine prve pomoči ter se usposabljajo za ustrezno odzivanje in za samopomoč v stresnih okoliščinah; |
 |
kakovostno preživljajo svoj prosti čas ter razvijajo zdrav življenjski slog (npr. zdravo prehranjevanje, gibanje itd.); |
 |
razvijajo socialno-komunikacijske veščine (veščine sodelovanja in upoštevanja drugih); |
 |
razvijajo veščino samoregulacije (samozavedanje, aktivno poslušanje, empatijo, zmožnost samoobvladovanja, nadzor jeze itd.); |
 |
usvajajo znanje in spoštljiv odnos do lastne kulture ter nacionalne in svetovne kulturno-umetniške dediščine. |
Načela razširjenega programa
 |
Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega programa |
 |
Načelo avtonomije in odgovornosti |
 |
Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega dela |
 |
Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev |
 |
Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja samoregulacije |
 |
Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin |
 |
Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja |

Šola pripravi ponudbo dejavnosti s posameznih področij glede na opredelitve v Kurikulumu za razširjeni program osnovne šole, potrebe in izražene interese učencev, prostorske in kadrovske pogoje šole ter možnosti, ki jih ponuja širše okolje. Ponudba dejavnosti je za šolo obvezna, učenci se v dejavnosti prostovoljno vključujejo. Dejavnosti se na ravni načrtovanja in izvedbe med seboj smiselno povezujejo in dopolnjujejo, kar predvideva veliko mero organizacijske prožnosti, ki jo omogočajo fleksibilni izvedbeni modeli, po katerih je mogoče dejavnosti v posameznih sklopih in na posameznih področjih izvajati časovno strnjeno.
Za vsako šolsko leto šola posebej za starše pripravi brošuro Razširjeni program, v kateri podrobneje opredeli načrtovane dejavnost ter samo izvedbo razširjenega programa. Prav tako se za vsako šolsko leto posebej načrtujejo za učence dejavnosti, na katere se lahko prostovoljno prijavijo, in se zanje pripravijo podrobnejši opisi.
V šolskem letu 2025/2025 je učencem od 1. do 9. razreda ponujenih 49 dejavnosti, ki se izvajajo v 79 skupinah, in sicer:
 |
V znanju je moč (izvaja se v 13 skupinah za učence od 1. do 9. razreda) |
 |
Planinci (za učence od 1. do 9. razreda) |
 |
Prostovoljstvo (za učence od 1. do 9. razreda) |
 |
Radovedna jutra (za učence 1. razreda) |
 |
Turizmu pomaga lastna glava (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
RAP MIX (izvaja se v 5 skupinah za učence od 1. do 5. razreda) |
 |
Lutke (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Kolesarjenje (izvaja se v 2 skupinah za učence 5. razreda) |
 |
Tuji jezik - nemščina za najmlajše (izvaja se v 4 skupinah za učence od 2. do 9. razreda) |
 |
Tuji jezik - francoščina (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Možgančkanje (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda) |
 |
Možgančkanje (za nadarjene učence) |
 |
Po sledeh novic (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Bralna lekarna (izvaja se v 2 skupinah za učence od 4. do 9. razreda) |
 |
Matematične delavnice (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Računalniško opismenjevanje (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda) |
 |
Logična pošast (za učence od 2. do 5. razreda) |
 |
Lego pustolovščine (za učence od 1. do 3. razreda) |
 |
Babičina skrinjica (za učence 4. in 5. razreda) |
 |
Svet okrog nas (za učence od 4. do 9. razreda) |
 |
Skupaj zmoremo več (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Raziskujmo in tekmujmo (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Igre z loparji (izvaja se v 2 skupinah za učence od 4. do 9. razreda) |
 |
Mladi čebelarji (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Otroški pevski zbor (za učence od 2. do 5. razreda) |
 |
Mladinski pevski zbor (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Ansambelska igra (za učence od 5. do 9. razreda) |
 |
Likovna ustvarjalnica (izvaja se v 3 skupinah za učence od 1. do 9. razreda) |
 |
Gradimo s konstrukcijsko zbirko Fischer technik (za učence 4. in 5. razreda) |
 |
Mali mojstri tehnike (za učence od 1. do 3. razreda) |
 |
Igre z žogo (za učence 6. in 7. razreda) |
 |
Nogomet (za učence 7. in 8. razreda) |
 |
Dobra vila učenja (izvaja se v 3 skupinah za učence od 1. do 5. razreda) |
 |
Majhni koraki, velike zmage (za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Otroška folklorna pripravnica (za učence od 1. do 3. razreda) |
 |
Mlajša otroška folklora (za učence od 4. do 6. razreda) |
 |
Starejša otroška folklora (za učence od 7. do 9. razreda) |
 |
Knjižni klub (izvaja se v 2 skupinah za učence od 1. do 5. razreda) |
 |
Joga (izvaja se v 2 skupinah za učence od 2. do 5. razreda) |
 |
Korak naprej (izvaja se v dveh skupinah za učence 6. in 7. razreda) |
 |
Mini šah (izvaja se za učence od 1. do 3. razreda) |
 |
Misija NPZ (izvaja se za učence 9. razreda) |
 |
Namizni tenis (izvaja se za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Od sanj do poklica (izvaja se za učence 8. in 9. razreda) |
 |
Prva pomoč (izvaja se za učence od 4. do 9. razreda) |
 |
Ročna dela (izvaja se za učence od 6. do 9. razreda) |
 |
Šolska vrtilnica (izvaja se za učence od 5. do 9. razreda) |
 |
Ustvarjalni prstki (izvaja se za učence od 1. do 3. razreda) |
 |
Ustvarjalnik (Izvaja se za učence 1. in 2. razreda) |
|
 |
 |
|
 |